Kauno mokykla-darželis „Rūtelė“

Specialusis pedagogas

Maja Koryznienė Specialusis pedagogas

Veiklos tikslas

Padėti mokiniams, turintiems specialiųjų ugdymosi poreikių, sėkmingai dalyvauti įtraukiojo ugdymo procese, užtikrinti jiems ugdymosi prieinamumą, pritaikyti mokymosi aplinką, metodus ir priemones taip, kad kiekvienas vaikas pasiektų savo individualią pažangą.

Ką daro specialusis pedagogas?

1. Vertina mokinių ugdymosi poreikius

  • Atlieka mokinio gebėjimų, pažangos ir ugdymosi sunkumų pedagoginį vertinimą.
  • Remiasi Pedagoginės psichologinės tarnybos rekomendacijomis, mokytojų įžvalgomis ir stebėjimu pamokoje.
  • Nustato, kokių pritaikymų ar individualizavimo mokiniui realiai reikia ugdymo procese.

2. Pritaiko ugdymo procesą mokiniams, turintiems SUP

  • Pritaiko užduočių apimtį, sudėtingumą, tempą ir mokymosi aplinką.
  • Padeda mokytojams rengti ugdymo dokumentus ir įgyvendinti pritaikytas ugdymo programas bei pritaikyti pamokų turinį.
  • Padeda užtikrinti, kad kiekvienas mokinys galėtų pasiekti individualią pažangą.

3. Teikia specialiąją pedagoginę pagalbą

  • Veda individualias arba grupines specialiąsias pratybas (lietuvių kalbos bei matematikos srityse).  
  • Naudoja struktūravimo metodikas, vizualines priemones, alternatyvią komunikaciją, diferencijuotas užduotis.
  • Stiprina mokinio savarankiškumą, mokėjimo mokytis gebėjimus ir pasitikėjimą savimi.

4. Konsultuoja mokytojus, tėvus ir specialistus

  • Pataria mokytojams, kaip pritaikyti ugdymo turinį, vertinimo būdus, klasės aplinką ir užduotis.
  • Konsultuoja tėvus dėl vaiko ugdymo namuose, mokymosi strategijų, emocinio palaikymo.
  • Bendradarbiauja su logopedu, socialiniu pedagogu, psichologu, administracija ir PPT.

5. Stebi mokinių pažangą ir teikia išvadas

  • Dalyvauja Mokyklos vaiko gerovės komisijos veikloje.
  • Teikia informaciją mokytojams apie mokinio stiprybes ir reikalingus pritaikymus.

6. Kuria įtraukų ugdymą mokykloje

  • Prisideda prie mokyklos kultūros, orientuotos į įtrauktį, formavimo.
  • Padeda kurti mokyklos aplinką, kurioje mokinių įvairovė laikoma privalumu, o pagalba – įprasta ugdymo proceso dalis.

7. Tobulina profesinę kompetenciją

  • Dalyvauja kvalifikacijos tobulinimo programose, supervizijose, mokymuose.
  • Integruoja naujausią specialiosios pedagogikos praktiką į mokyklos ugdymo procesą.

 

 

Kontaktai

El. paštas koryznamaja@gmail.com
El. paštas Rašyti

Darbo laikas:

Pirmadienis 8-12.30 val.

Trečiadienis 8-12.00 val.

  • Elektroniniai dienynai
  • DUK
  • Tėvams
  • Mokytojams