Logopede mokykloje-darželyje dirba
Spec. ugdymo komisijos narė, atestacinės komisijos sekretorė
Darbo laikas
Savaitės dienos |
Mokinių priėmimo laikas | Tėvelių ir pedagogų priėmimo laikas |
Pirmadienis |
8.20 – 11.45 |
8.20 – 9.00/12.00 – 12.40 |
Antradienis |
7.30 – 16.05 |
7.30 – 8.00/12.00 – 13.00 |
Trečiadienis |
7.30 – 15.25 |
7.30 – 8.00/12:00 – 13:00 |
Ketvirtadienis |
7.30 – 14.30 |
7.30 – 8.00/12.00 – 13.00 |
Penktadienis | 8.20 – 13.45 |
8.20 – 9.00/12.30 – 12.40 |
Kontaktai
Mobilusis +370 687 31049
Informacija
Logopedo veiklos tikslas - visapusiškai ugdyti mokinius, turinčius ugdymo (si) sunkumų.
Uždaviniai
- Šalinti vaikų kalbėjimo, kalbos bei komunikacijos sutrikimus.
- Siekti, jog specialiųjų poreikių vaikai taptų aktyviais ugdymo proceso dalyviais, skatinti mokymosi motyvaciją, sudaryti sąlygas pozityviai jų socializacijai.
- Teikti rekomendacijas bei pagalbą pedagogams ir tėvams dėl vaikų, turinčių kalbos, kalbėjimo bei komunikacijos sutrikimų ugdymo kokybės.
- Formuoti teigiamą mokyklos bendruomenės požiūrį į specialiųjų ugdymo(si) poreikių turinčius vaikus.
Logopedo funkcijos
- Įvertina vaikų kalbos raidos ypatumus, nustato kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.
- Individualių, pogrupinių ar grupinių pratybų metu, sudaro individualias, pogrupines ir grupines specialiųjų poreikių vaikų/mokinių kalbos ugdymo programas, šalina kalbėjimo ir kalbos sutrikimus.
- Bendradarbiaudami su mokytojais, specialiųjų poreikių vaikų tėvais, Pedagoginės-psichologinės tarnybos specialistais, numato specialiosios pedagoginės pagalbos teikimo tikslus ir uždavinius, jų pasiekimo būdus ir metodus, atitinkančius specialiuosius mokinių poreikius bei galimybes, ir juos taiko.
- Teikia metodinę pagalbą mokytojams, spec. poreikių vaikų/mokinių tėvams ir juos konsultuoja spec. poreikių ugdymo klausimais.
- Dalyvauja Vaiko gerovės komisijos veikloje.
Kas yra logopedija
- Logopedija – tai mokslas apie kalbos sutrikimus, jų prevenciją, išaiškinimą ir specialių mokymo metodų taikymą šiems sutrikimams šalinti.
- Kalbos sutrikimus būtina skirti nuo netaisyklingo kalbėjimo, kurį sąlygoja fiziologinės vaiko amžiaus ypatybės.
- Kalba yra išmokstama esant normaliai kalbėjimo funkcijai. Išmokdamas kalbėti, vaikas įgyja galimybę suvokti ir atspindėti tikrovę, logiškai mąstyti, apibendrinti, planuoti ir reguliuoti savo ketinimus, sumanymus, veiksmus. Sutrikus kalbai, vaikas ar suaugusysis netenka galimybės pilnavertiškai bendrauti. Vaikams pradėjus lankyti mokyklą, kalbos sutrikimai trukdo mokytis skaityti, rašyti, kartais ir kitiems mokomiesiems dalykams.
- Norint pasiekti greitesnių ir geresnių kalbos korekcijos rezultatų, reikia dirbti kartu: pedagogams, tėveliams ir kitiems šeimos nariams. Logopedinių pratybų metu vaikučiai išmoksta kalbėti gerai, tačiau užvėrę kabineto duris, pamiršta. Todėl, tėvelių ir kitų pedagogų pagalba ir kontrolė, taisant vaiko kalbos sutrikimus, yra labai svarbi ir būtina.
- Garsų tarimo mokymas vyksta tam tikru nuoseklumu. Pradžioje, vaikas mokomas taisyklingai ištarti atskirą garsą, vėliau garsas įtvirtinamas skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose. Paskutinis etapas - įtvirtinti garsą kasdieninėje kalboje ir išmokyti jį atskirti nuo panašiai skambančių garsų. Svarbu lavinti ir vaiko foneminę klausą, t.y. gebėjimą išgirsti nurodytą garsą skiemenyse, žodžiuose ir sakiniuose.
Mobilioji programėlė „Mokausi kalbėti"
Išleista mobilioji programėlė „Mokausi kalbėti", skirta padėti nekalbantiems ar sunkiai, neaiškiai kalbantiems vaikams. Šią programėlę galima naudoti išmaniuosiuose telefonuose ar planšetiniuose kompiuteriuose. Kaip veikia mobilioji aplikacija, galima sužinoti šiame pristatymo filmuke.
Programėlę galima įsigyti elektroninėse aplikacijų parduotuvėse: www.slideme.org arba apps.samsung.com
Informaciją apie programėlę galite rasti: Logopedai.lt
Logopedas rekomenduoja
Logopedas | Atnaujinta | Dydis | ||
---|---|---|---|---|
Su sklandžia kalba susijęs ir pirštų miklumas | 2024-05-20 18:56:58 | 48.5 KB |